Resa till Langesund med Momentum Sydost

Momentum Sydöst bjöd in på en resa till Langesund 24 – 26 juni 2022. På fredagseftermiddagen anlände alla deltagare till Quality Hotel Badepark i Langesund där vi blev upphämtade i en minibuss klockan 16.00. Vi gick till Rabbagazz, Sverres motorcykelverkstad som han har hemma. Sverre hade gjort det så bra i sitt garage, och dukat […]

Momentum Sydöst bjöd in på en resa till

Langesund 24 – 26 juni 2022.

På fredagseftermiddagen anlände alla deltagare till Quality Hotel Badepark i Langesund där vi blev upphämtade i en minibuss klockan 16.00. Vi gick till Rabbagazz, Sverres motorcykelverkstad som han har hemma. Sverre hade gjort det så bra i sitt garage, och dukat långbordet åt oss. Vi bjöds på några kalla drycker och snacks. Sedan kom en liten överraskning på världens mysigaste altan. Vilken utsikt!

Det blev en jättefin minikonsert med Sverres goda vän, Silje. Vilken vacker röst och vilken stämning det var. En av Momentums deltagare sjöng också en liten sång för oss. Väldigt imponerande!

Klockan 19.00 körde bussen oss vidare till Sjøterrassen där middag och musikquiz med Finn Bjelke väntade. Kostade oss länge, innan bussen hämtade oss och körde oss tillbaka till hotellet.

På lördagen åt vi en lång och god frukost, och klockan 11.00 gick vi alla ner till bryggan för att bli upphämtade med båt. Morgan körde själv båten. På resan hade vi med oss en guide, Roger Normann, som berättade lite om historien kring Langesund och vi hade även en stor lunchkorg med massor av räkor och tillbehör. Morgan hade beställt bra väder, och väderguden var med oss hela helgen!

Vilken vacker skärgård, och vilket väder!!! Vi lade till vid en brygga och åt lunch.

Efter ca. 4 timmar på vattnet körde Morgan oss tillbaka till hotellet.

Vi åt en god middagsbuffé tillsammans, och vid 20:00-tiden kom bussen och körde oss till Langesund, där det var konsert på Rockers, med Reidar Larsen. Super atmosfär och underbar livemusik. Vi på Momentum fick en rundtur back stage, där Morgan bland annat har en motorcykelverkstad. Så otroligt kul att se.

Vi har alla en häftig, trevlig och väl genomförd helg under ledning av Morgan och Sverre. För en plan och för ett jobb som de har sagt upp. Vi är mäkta imponerade!

Det är första gången som Sør-Øst arrangerar sommarträffar som har pågått under en hel helg. Vi var alla lite spända på hur det skulle gå, men det gick över förväntan.

Jag ser så stolt ut över grabbarna och över mitt länslag!